15.7.17

Razowe pancake z mąki kasztanowej, bez jajek i mleka (Pancake integrali con farina di castagne, senza uova e latte)

Dziś mam dla Was przepis na pancake w ciut zdrowszej wersji, niż ta tradycyjna. 
Do przygotowania placuszków wykorzystałam mąkę razową z dodatkiem mąki kasztanowej, która podczas smażenia uwydatniła swój specyficzny, słodko-orzechowy zapach. W przepisie nie wykorzystałam ani jajek ani mleka, więc przepis jest idealny dla alergików. 
Pancake można podawać ze świeżymi owocami, miodem lub syropem klonowym. Jak dla mnie mąka kasztanowa idealnie łączy się z czekoladą, dlatego przepysznym dodatkiem do placuszków będzie krem czekoladowy najlepiej domowej roboty. Smacznego!




SKŁADNIKI

150 g mąki razowej
50 g mąki kasztanowej
250 ml zimnej wody
2 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta cynamonu


****

INGREDIENTI

150 g di farina integrale
50 g di farina di castagne
250 ml di acqua fredda
2 cucchiai di zucchero a velo
2 cucchiaini di lievito vanigliato
un pizzico di cannella





PRZYGOTOWANIE
  1. W misce mieszamy oba rodzaje mąki, dodajemy proszek do pieczenia, cukier puder oraz szczyptę cynamonu. Na koniec stopniowo wlewamy zimną wodę. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.
  2. Na rozgrzanej patelni z odrobiną tłuszczu nakładamy placuszki i smażymy ok. 2-3 minuty z każdej strony.

****

PREPARAZIONE
  1. In una ciotola versate la farina integrale e la farina di castagne, aggiungete il lievito vanigliato, un pizzico di cannella e lo zucchero a velo. Successivamente versate l'acqua fredda. Mescolate bene il tutto.
  2. In una padella con poco olio versate con un mestolo poco impasto per creare i pancake. I pancake andranno cotti su entrambi lati per circa 2-3 minuti.





Smacznego! Buon appetito!

Z dziećmi i dla dzieci 2017


8 komentarzy:

  1. Prezentują się rewelacyjnie :) Bardzo chętnie bym zjadła takiego placuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mąki kasztanowej nie miałam jeszcze okazji wypróbować, bardzo ciekawe placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrycjo, dziękuję za komentarz :) polecam placuszki ze względu na ich ciekawy orzechowo-słodkawy smak :) pozdrawiam serdecznie :)))

      Usuń
  3. Z mąką kasztanową nie miałam jeszcze styczności. To dla mnie zupełna nowość. Placuszki wyglądają przesmacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, pięknie dziękuję :) Do mąki kasztanowej podchodziłam kilka razy ;) na początku wydawała mi się ciut dziwna w smaku, ten orzechowy posmak trochę mi przeszkadzał, ale z czasem zakochałam się w niej i teraz uwielbiam wypiekać wszelakie kasztanowe ciasta lub ciasteczka :) polecam serdecznie :)

      Usuń
  4. Świetne placuszki!
    Nigdy nie miałam do czynienia z maka kasztanowa, a wyglada na to, że warto na nia spojrzeć...
    :)

    Dziękuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu za dołączenie mojego przepisu do akcji :) pozdrawiam :)

      Usuń

Copyright © 2014 La grande e la piccola cuoca , Blogger