27.7.17

Makaron z bakłażanem, suszonymi pomidorami i serem feta (Pasta con melanzane, pomodori secchi e feta)





SKŁADNIKI (4 porcje)

320 g makaronu razowego
200 g sera feta
80 g suszonych pomidorów 
2 bakłażany
2 ząbki czosnku
oregano
bazylia
oliwa extravergine d'oliva
sól, pieprz  


****

INGREDIENTI (4 porzioni)

320 g di pasta integrale
200 g di feta
80 g di pomodori secchi
2 melanzane
2 spicchi d'aglio
origano
basilico
olio extravergine d'oliva
sale, pepe




PRZYGOTOWANIE

Bakłażana kroimy na cienkie plasterki. Każdy plasterek bakłażana smarujemy olejem, oprószamy solą, pieprzem i grillujemy na patelni z dwóch stron.


****

PREPARAZIONE

Mondate le melanzane e ricavatene le fettine. Spalmate entrambi i lati di ogni fetta con dell'olio d'oliva e cospargetele con sale e pepe. Grigliate le fette di melanzane.




Ugotowany makaron dokładnie odcedzamy, przerzucamy do dużej miski. Dodajemy 3-4 łyżki oliwy extravergine d'oliva, 2 ząbki czosnku wyciśnięte przez praskę oraz ser feta i suszone pomidory pokrojone w kostkę. Doprawiamy solą, pieprzem i oregano. Na koniec dodajemy plasterki bakłażana. Makaron posypujemy posiekaną bazylią i podajemy.

****

Scolate la pasta e versatela nella ciotola. Aggiungete 3-4 cucchiai di olio extravergine d'oliva, 2 spicchi d'aglio tritati finemente, la feta e i pomodori secchi tagliati a pezzettini. Aggiustate di sale e pepe. Per ultimo aggiungete le fette di melanzane. Decorate con le foglie di basilico tritate finemente e servite.




Smacznego! Buon appetito!

4 komentarze:

  1. Robię bardzo podobne danie - daję mozzarellę, inne przyprawy, no i nieco inaczej przygotowuję :) Twoje danie wygląda tak pysznie, że głodna się zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję, bardzo miło mi to czytać :) pozdrawiam serdecznie ;):)

      Usuń
  2. Oj Kochana, kolejny świetny przepis na danie z makaronem:) Do tego mój mąż niedawno nadmieniał, że zjadłby coś z bakłażanem, a ja do tej pory nie miałam pomysłu do czego mu tego bakłażana dodać...;) na szczęście odpowiedź znalazłam u Ciebie:) Kolejny przepis ląduje w kolejce do wypróbowania. Pysznie tu u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, dziękuję pięknie! Jest mi niezmiernie miło czytać te słowa :) Jacy ci nasi mężowie są do siebie podobni ;) mój mąż też od jakiegoś czasu wiercił mi dziurę w brzuchu, bo miał ochotę na danie z bakłażanem :) a że w "Makarolandii" często jemy makaron to tak powstał ten przepis ;)
      Jeżeli lubicie bakłażana, polecam roladki dodatkiem kuskusu
      https://lagrandeelapiccolacuoca.blogspot.it/2016/08/roladki-z-bakazanem-kasza-kuskus-i.html
      Przesyłam Ci moc pozdrowień :)))

      Usuń

Copyright © 2014 La grande e la piccola cuoca , Blogger