25.4.16

Torcik czekoladowo-truskawkowy na spodzie z amaretti (Torta di cioccolato, fragole e amaretti)


Gorzki smak czekolady i słodko-kwaśny smak truskawki to idealne połączenie, które od zawsze uwielbiałam. Truskawki zanurzałam w czekoladzie i delektowałam się ich cudownym smakiem. Czego chcieć więcej od takiego deseru?:) 
Niestety zawsze czegoś mi brakowało. I tak któregoś dnia robiąc zakupy, znalazłam ten brakujący smak. Tym dopełnieniem stały się migdałowe ciasteczka amaretti. Powstał torcik na chrupiących ciasteczkach amaretti pokrytych truskawkami i rozpuszczoną czekoladą. 
Torcik wyszedł przepyszny. Nie zdążyłam zrobić zdjęcia, bo zniknął, tak szybko został zjedzony. 
Wielbicielom truskawek, czekolady i amaretti polecam mój torcik i życzę smacznego :) 






SKŁADNIKI


200 g ciasteczek amaretti

80 g masła 
200 g czekolady gorzkiej
80 g cukru 
250 ml śmietany 
500 g truskawek







PRZYGOTOWANIE

  1. Amaretti rozkruszamy i mieszamy z rozpuszczonym masłem.
  2. Tortownicę (średnica 20 cm) wykładamy papierem do pieczenia. Wsypujemy ciasteczka, dokładnie wyrównując i wklepując w dno tortownicy. Spod torciku schładzamy 30 min. w lodówce.  
  3. Czekoladę łamiemy w drobne kawałki. Razem z cukrem i śmietaną rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dokładnie mieszamy i odstawiamy do wystygnięcia.
  4. Na schłodzone ciasteczka wykładamy pokrojone w kosteczkę truskawki (około 300gr, resztę truskawek odkładamy do dekoracji).
  5. Czekoladę wylewamy na truskawki, dokładnie je pokrywając.
  6. Torcik schładzamy w lodówce ok. 5 godzin.
  7. Przed podaniem torcik dekorujemy odłożonymi truskawkami.
















Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Truskawki i czekolada - czego chcieć więcej?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To cudowne polaczenie 😍😋 pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 La grande e la piccola cuoca , Blogger