27.4.16

Quiche ze szparagami w sosie z ricotty i fety (Quiche con asparagi, ricotta e feta)

Sezon szparagowy w pełni i mogłabym jeść szparagi 3 razy dziennie, począwszy od śniadania, na obiad a na kolacji skończywszy. Mimo mojej szparagowej obsesji, oszczędzam moją rodzinę i przygotowuję je tylko raz dziennie ;) 
Wczoraj na kolację przygotowałam quiche w sosie jajeczno-serowym z ricottą, parmezanem i fetą a królem mojego dania były oczywiście szparagi. 
Quiche nie jest pracochłonny, w godzinę mamy przygotowane pyszne danie. 
Smacznego :)





SKŁADNIKI

1 opakowanie ciasta francuskiego
500 g szparagów
200 g ricotty
100 g sera feta
50 g startego parmezanu
2 jaja
100 ml mleka
gałka muszkatałowa
sól, pieprz  





PRZYGOTOWANIE

  1. Po umyciu, usunięciu suchych i twardych końcówek, szparagi gotujemy na parze. Ugotowane szparagi powinny być lekko twardawe. Odstawiamy do wystygnięcia.
  2. W misce roztrzepujemy jajka, dodajemy mleko, gałkę muszkatałową, sól, pieprz, ricottę, pokruszony ser feta i starty ser parmezan (odkładamy 2-3 łyżki do posypania szparagów przed pieczeniem).
  3. Ciasto francuskie wykładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
  4. Sos serowy wylewamy na ciasto francuskie. 
  5. Na sosie układamy szparagi, które posypujemy resztą parmezanu.
  6. Quiche zapiekamy ok. 30 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.










Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Ja też kocham szparagi, wspaniałe danie :) już chyba wiem co zrobię jutro na obiadokolację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i życzę smacznego :) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Copyright © 2014 La grande e la piccola cuoca , Blogger