23.4.16

Crumble z pieczarkami czyli pieczarki pod kruszonką (Crumble di champignon)


Do tej pory crumble kojarzył mi się ze słodką kruszonką z jabłkami, gruszkami, śliwkami, truskawkami... do chwili, kiedy posmakowałam crumble z pieczarkami. Zapach maślanej kruszonki połączony z zapachem pieczarek to była miłość od pierwszego kęsa. Od tej chwili często gości na naszym stole jako dodatek do dań mięsnych albo warzywnych, smacznego :)  





SKŁADNIKI

500 g pieczarek
100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
80 g masła
1 szalotka
natka pietruszki
oliwa z oliwek
sól, pieprz  


PRZYGOTOWANIE

  1. Szalotkę kroimy drobno w kostkę a pieczarki w plasterki.
  2. Na patelni rozgrzewamy olej, dodajemy cebulę i podsmażamy 3-4 min.
  3. Dodajemy pokrojone pieczarki, smażymy 5 min, potem pod przykryciem ok. 10 min. Pod koniec dodajemy pokrojoną pietruszkę, doprawiamy solą i pieprzem, całość mieszamy.
  4. W tym czasie szykujemy kruszonkę. Do miski wsypujemy mąkę i dodajemy pokrojone w kostkę masło oraz szczyptę soli. Rozcieramy masło z mąką aż powstanie kruszonka.
  5. Na dno foremki wykładamy pieczarki a na górę wysypujemy kruszonkę.  
  6. Crumble pieczemy 20-25 min w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. 






Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł. Crumble nie musi być jak widać tylko na słodko. Musisz dodać jeszcze przepis do akcji na Durszlaku, wtedy ja zaraz zaakceptuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, już dodałam mój przepis do akcji na Durszlaku 😃 pozdrawiam serdecznie 😀

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 La grande e la piccola cuoca , Blogger