5.4.16

Cheesecake z suszonymi pomidorami (Cheesecake ai pomodori secchi)



Kiedyś cheesecake kojarzył mi się tylko ze słodkim deserem, najlepiej z dużą ilością świeżych owoców. Od kiedy eksperymentuje w kuchni, szukam nowych smaków, testuje nowe potrawy, mój słodki cheesecake zmienił swoje oblicze. Stałam się fanką wytrawnych ciast na bazie ricotty albo innych serków, koniecznie z dodatkiem warzyw.

Dziś przygotowałam cheesecake na bazie ricotty z suszonymi pomidorami. Często gości na naszym stole, zwłaszcza na kolację. Do tego sałata, opiekane kromki chleba i cała rodzina najedzona i szczęśliwa :)




SKŁADNIKI

700 g ricotty
80 g pomidorów suszonych
80 g parmezanu
15 g szczypiorku
1 białko jajka
sól, pieprz





PRZYGOTOWANIE

  1. Parmezan ścieramy na drobnej tarce.
  2. Pomidory kroimy w drobne kawałki.
  3. Ricotte odsączamy z mleka w niej zawartego. 
  4. W misce mieszamy ricottę z parmezanem, pokrojone pomidory i szczypiorek. Na koniec dodajemy białko, sól i pieprz.
  5. Formę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia. Moja forma ma średnicę 18 cm. 
  6. Ciasto przelewamy do formy.
  7. Pieczemy ok. 50 min. w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 








Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 La grande e la piccola cuoca , Blogger