18.3.16

Mazurek bakaliowy (Torta con frutta secca per Pasqua)

W Wielkanoc nie wyobrażam sobie, żeby na naszym polsko-włoskim świątecznym stole nie było mazurka.
Cala rodzina zajada się bardziej moim mazurkiem niż włoską colomba, co jest dla mnie wielkim komplementem.
Mój mazurek przypomina tartę z kruchego ciasta, pokrytą powidłami i bakaliami. W smaku jest wyśmienity, zwłaszcza następnego dnia.





SKŁADNIKI

Ciasto
300 g mąki krupczatki    
150 g masła
100 g cukru pudru
3 ugotowane żółtka
otarta skórka z cytryny




Nadzienie
500 g bakalii (daktyle, figi, morele, rodzynki, migdały, orzechy włoskie, suszone śliwki)
200 g powideł śliwkowych (powidła według własnego uznania)





Polewa
70 g cukru pudru
sok z cytryny
1 żółtko
1 jajko




PRZYGOTOWANIE

Ciasto
  1. Żółtka przetrzeć przez sito.
  2. Mąkę posiekać z masłem, dodać cukier puder, otartą skórkę z cytryny i żółtka.
  3. Ciasto zagnieść, owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce 30 minut.
  4. Formę do mazurka wyłożyć papierem do pieczenia. 
  5. Schłodzone ciasto rozwałkować, wyłożyć nim formę i ponakłuwać widelcem.
  6. Ciasto zapiekać ok. 10-15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.





Nadzienie
  1. Rodzynki namoczyć, osączyć.
  2. Bakalie posiekać i wymieszać.




Polewa
  1. Żółtko utrzeć z cukrem pudrem i jajkiem. 
  2. Dodać sok z cytryny, wymieszać.

Mazurek
  1. Upieczone ciasto posmarować powidłami.
  2. Na wierzch wyłożyć bakalie.
  3. Całość zalać polewą.
  4. Mazurek piec ok. 20 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.








Ciasto, które odcięłam po włożeniu do formy, rozwałkowałam i wycięłam z niego ciasteczka. Po upieczeniu ciasteczka wykorzystałam do dekoracji mazurka.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 La grande e la piccola cuoca , Blogger